homepage
e-mail
 20 trikov, ako si nájsť prácu
   
  Nový Čas spolu s odborníkmi z agentúry Trenkwalder práve vám, ale aj ľuďom, ktorí si po dlhšom čase hľadajú prácu, prináša základné poučky ako na to.  
  viac...  
 Na čom môžete pri hľadaní práce pohorieť
  Napriek tomu, že situácia na pracovnom trhu je vplyvom krízy vážna a voľných pracovných miest je nedostatok, pri hľadaní práce ľudia stále opakujú niektoré chyby, až sa zdá, akoby boli nepoučiteľní.  
  viac...  
 Firmy chcú lekárov, účtovníkov a IT expertov
   
  Kde sa teraz oplatí pracovať? Kde aj napriek kríze majú zamestnávatelia stále záujem o nových pracovníkov? Najmä v zdravotníctve, obchode, bankovníctve a informačných technológiách hľadajú firmy viac ľudí ako vlani.  
  viac...  
     

Na pohovoroch sa nepredvádzajte

Videoživotopis nie je u nás ešte veľmi rozšírená forma sebaprezentácie. Vývoj v zahraničí však dokazuje, že ide o fenomén nasledujúcich rokov. A zdá sa, že klasické životopisy pomaly upadnú do zabudnutia.

Povedať niečo o sebe nie je jednoduché

Videovizitka vás môže zviditeľniť v dobrom aj zlom svetle. „Spomínam si na tréning, na ktorom si zamestnanci marketingového oddelenia vytvárali svoje profesionálne videovizitky. Spočiatku to vyzeralo jednoducho, veď povedať o sebe niečo v priebehu 90 sekúnd nemôže byť problém. Poukladať si však myšlienky tak, aby za tento čas vystihli podstatu odkazu, bolo náročnejšie,“ hovorí riaditeľ spoločnosti People Elements Patrik Pauko.

Ešte ťažšie bolo predať sa prostredníctvom spotu. Aj pre manažérov bol totiž problém pôsobiť na kamere dôveryhodne. Počas nahrávania blúdili očami po miestnosti. Niektorí zas chceli hovoriť veľmi dynamicky a zabúdali na dýchanie a prestávky. Či priveľmi rozhadzovali rukami. „Vyvolávalo to úsmev a po miestnosti občas preletela poznámka typu – Aha, aká raperka!“ hovorí Pauko.

Ako šafránu. Zatiaľ

Dôležité je správať sa tak, akoby ste komunikovali so živým publikom. Najlepšie je si ho počas nahrávania spotu predstavovať. Zvládnuť však prejav, ktorý nesmie byť v tomto prípade improvizovaný, nie je jednoduché. Vyvarujte sa napríklad zbytočnému používaniu cudzích a komplikovaných výrazov. Za tie na novom pôsobisku nebudete hodnotení a mohlo by vám to zobrať body napriek tomu, že vaša videovizitka by bola inak zvládnutá. Vašich divákov totiž viac zaujíma to, čo ste už dosiahli. A nie fakt, že používate slovník ako človek nezdravo zaujatý sám sebou.

S videoprezentáciou u nás sa ako personálna agentúra stretávajú v AuJobe veľmi zriedka. Trochu častejšie je to podľa jej konzultantky Zuzany Rumlovej s powerpointovými prezentáciami, kde sú uvedené najväčšie pracovné a životné úspechy, vzdelanie, záľuby a ciele uchádzačov o zamestnanie. Videovizitky využívajú v našich podmienkach skôr veľké nadnárodné spoločnosti. Preto, aby prilákali klientov a nových kolegov.

 

Pravda| 22. apríla 2010

 
ÚvodO násGalériaKurzyKontakt
  Copyright © 2008 Softimex.sk. All rights reserved.